Fri frakt från:

600kr

Frågor & svar

BESTÄLLNING

Hur går jag tillväga för att beställa något från er?
Din beställning lägger du själv på www.valaine.se. Genom att klicka på knappen Köp läggs din produkt i din kundvagn. Kundvagnen finner du högst upp i mitten på skärmen ovanpå huvudmenyn. Från varukorgen kan du klicka dig till kassan där du fyller i dina uppgifter, väljer betalnings- och fraktsätt samt genomför köpet.

Kan jag beställa som företagskund?
Ja, du kan göra en större beställning som företagskund till din butik eller dina kunder. Kontakta oss på e-post  klicka här för att få en offert. Vid större volymer tillverkar vi produkterna på beställning. 

Kan jag avbryta/ändra/lägga till i en befintlig beställning?
Tyvärr kan du inte avbryta, ändra eller lägga till i en beställning som du redan har lagt. Returvillkoren gäller efter lagd beställning och om du önskar beställa fler produkter ber vi dig att i stället lägga till en beställning. Alla specialbeställningar är bindande.

Hur kan jag få reda på status på min order?
När vi har tagit emot din beställning får du en orderbekräftelse av oss via e-post. När vi har packat och skickat din beställning får du ytterligare ett e-post från oss som talar om att paketet är på väg till dig. Vid spårbar leverans får du även ett meddelande från posten som innehåller ett kolli-nummer som du kan använda på Postens hemsida för att undersöka var din leverans befinner sig.

Jag har gjort en beställning, men inte fått någon orderbekräftelse, vad beror det på?
Troligtvis har din e-postadress blivit felstavad i beställningen, då kommer inte vår e-post med orderbekräftelsen fram till dig. Om du har angett fel e-postadress, eller trots rättstavad e-postadress inte mottagit någon orderbekräftelse, är du välkommen att kontakta oss så löser vi det.

Kan jag beställa en produkt som för tillfället inte finns i lager?
Nej, det kan du tyvärr inte. Men kontakta oss gärna för att få information om när produkterna blir tillgängliga igen. Vi brukar meddela detta även i vårt nyhetsbrev.

Är alla priser på www.valaine.se inklusive moms?
Priserna på våra produkter anges i svenska kronor och inkluderar alltid moms. Vi förbehåller oss rätten att ändra priserna på webbplatsen utan föregående avisering.

Är alla priser på www.valaine.se inklusive frakt?
Fraktkostnad tillkommer på våra priser. Fraktkostnaden varierar beroende på vilket leveranssätt du väljer. Vi har samma fraktkostnad upp till 0,5 kg - 1 kg - 2kg så det lönar sig att beställa fler produkter samtidigt. Du spar på pengar och miljön.

Hur länge varar era kampanjpriser?
Våra kampanjpriser varar oftast till vårt lager är slut på kampanjprodukterna.

Personuppgiftshantering
Vi dokumenterar viss kommunikation som vi har med dig via e-post eller telefon, för att kunna ge dig bästa service och för att följa upp dina ärenden. Enligt Personuppgiftslagen (PUL) har du rätt att få den information som vi har registrerat om dig. Om informationen är felaktig, ofullständig eller irrelevant kan du begära att den ska rättas eller tas bort. Kontakta i så fall oss. Vi kommer aldrig att lämna ut dina personuppgifter till tredje part.

BETALNING

Hur fungerar säkerheten på www.valaine.se?
Att handla med kort på www.valaine.se är ett säkert alternativ. Vi använder oss av Payson som är en säker tjänst och som uppfyller Finansinspektionens krav. Vid betalning med kort skickas du vidare till en säker sida hos Payson där du fyller i dina uppgifter samt genomför betalningen. Vi hanterar aldrig dina kortuppgifter. Dina personuppgifter som du uppger vid beställning hanteras krypterat via SSL. Lösenord som du anger sparas krypterat hos Payson. Ytterligare information om Paysons tjänster hittar du på www.payson.se.

Vilka olika betalningssätt finns det?
Du kan välja att betala med kort (Visa och MasterCard) eller förskottsbetalning. Vid kortbetalning reserveras summan på ditt bankkonto då du lägger en beställning. Du kan även välja att betala på faktura. En enkel kreditupplysning görs av Payson.

Får jag kvitto på mitt köp?
Du får en betalningsbekräftelse vid kortbetalningen eller en faktura av oss som vi skickar med tillsammans med dina varor. Dessa fungerar både som kvitto och garantibevis. Du får även en elektronisk kopia av Payson till din e-post.

Varför går inte min betalning med kort igenom?
Det kan bero på att ditt bankkort är spärrat för e-handel, vissa banker har den funktionen. Kontakta din bank för att häva säkerhetsspärren. Tänk också på att du behöver ha din bankdosa eller personliga kod tillgänglig när du betalar med kort i vår nätbutik. Du kan endast handla med kort utställda i Norden.

KONTAKT OCH INFORMATION

Hur får jag eventuell information från er om det skulle vara nödvändigt?
Mestadels får du all information från oss via e-post, så var noga med att fylla i rätt e-postadress och håll ett öga på din inkorg tills du har fått din leverans. Vid behov kontaktar vi dig även via telefon.

Jag saknar viss information om en specifik produkt, var får jag tag i det?
Kontakta oss via e-post:  klicka häreller via kontaktformuläret i kontaktfliken på webbplatsen så ska vi hjälpa dig. Det finns alltid en länk till tillverkarens presentation om du klickar på produkten. Alternativt kan informationen finnas på tillverkarens egen webbplats, testa gärna och sök fram tillverkarens hemsida och se om du finner svar på din fråga.

Vad innehåller ert nyhetsbrev?
Vårt nyhetsbrev innehåller bland annat information om spännande nyheter gällande våra produkter, varumärken och vår verksamhet. Om du vill ha vårt nyhetsbrev, kan du anmäla dig via vår startsida. Vi lämnar aldrig ut dina personuppgifter till tredje part.

Har ni även en riktig butik?
Nej, tyvärr har vi ingen egen butik, men en del av våra produkter kan hittas även i andra butiker. I bland kan du hitta oss på olika design och slöjmässor. Information om vårt deltagande i dessa skickar vi ut i vårt nyhetsbrev och publicerar även på webbsidan.

LEVERANS

Levererar ni även utanför Sverige?
Vid beställning på www.valaine.se kan vi endast leverera till adresser inom Sverige. Om du bor i ett annat land och önskar beställa någon produkt från butiken, skicka en förfrågan på e-post: klicka här för att få en egen offert.

Vad har ni för leveranstid?
Beställningar mottagna före kl. 12.00 på måndag till torsdag behandlas oftast samma dag, annars dagen efter. Beställningar mottagna på fredagar, lördagar och söndagar kommer att behandlas följande måndag. Varorna levereras till vårt postombud två gånger i veckan -  på tisdagar och fredagar. 

Kan jag välja en annan leveransadress än min folkbokföringsadress?
Ja, det finns möjlighet att fylla i en annan leveransadress i samband med att du fyller i dina uppgifter i kassan. Detta kan med fördel göras om du exempelvis önskar skicka varor som en gåva till en annan person.

Har ni fraktfritt?
Ja, när du lägger en beställning för 1500 kr eller mer får du fraktfritt. Gäller endast på postpaket. Kassan känner automatiskt av när beställningen är fraktfri, så du behöver ingen kod.

Vilket är mitt närmaste Postombud?
Du kan leta upp ditt närmaste Postombud med hjälp av sökfunktionen Posten serviceställen på www.posten.se.

Vad gör jag om min produkt är transportskadad vid ankomsten?
Eventuella transportskador som uppstår måste anmälas till www.valaine.se inom rimlig tid från det tillfälle då du tog emot leveransen. Därför är det viktigt att du avemballerar och inspekterar dina produkter direkt efter mottagandet, och för att vi ska kunna handlägga ärendet måste emballaget sparas för besiktning. Anmälan om transportskada via e-post: klicka här. 

Vad händer om jag väljer att inte hämta ut mitt paket på Posten?
Då kommer paketet skickas tillbaka till oss och vi måste tyvärr debitera dig 250 kr + moms i hanteringsavgift. Om du ångrar ditt köp måste du hämta ut ditt paket, kontakta oss och sedan skicka tillbaka paketet till oss.

Om du inte hittar svar på din fråga här, kontakta oss gärna! Klicka här: